2011. december 21., szerda

Mézeskalács

Hozzávalók:

   50 dkg finomliszt, 10 dkg kristálycukor, 25 dkg méz, 10 dkg margarin, 1 tojás, 2 tojássárgája, 1 evőkanál mézeskalács- fűszerkeverék, 1 kiskanál szódabikarbóna.

  Elkészítés:

    A mézet, a vajat, és a cukrot állandóan kevergetve langyosra melegítettem. A lisztet elkevertem a szódabikarbónával a fűszerrel, hozzáadtam a mézes keveréket, az előzőleg felkevert tojást, és tojássárgáját. Jól összegyúrtam, és egy éjszakát pihentettem a hütőbe. Másnap kb. 3mm vékonyra kinyújtottam a tésztát, és különféle alakzatokat szúrtam ki belőle. Sütőpappírral bélelt sütőlemezre rakosgattam őket, és kb. 4-5 perc alatt kisültek. Mikor már kihűltek, a két maradék tojásfehérjét elkevertem kb. 35 dkg átszitált porcukorral.Két kis nejlon zacskóba töltöttem ,és kidíszítettem a mézeseket.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése