2011. december 26., hétfő

Lúdlábtorta

Hozzávalók:

  A csokoládés piskótalaphoz: 6 tojás, 16 dkg kristálycukor, 7 dkg étcsoki,9 dkg vaj, 7 dkg rétesliszt, 1 evőkanál kakaó, 1 teáskanál sütőpor.

  A tojásokat szétválasztottam,  az étcsokit felolvasztottam a vajjal.A hat tojássárgáját elkevertem a cukorral, hozzáöntöttem a felolvasztott vajas csokit, a liszttel elkevert sütőport, kakaót, végül a felvert tojáshabot adtam hozzá. Egy 26cm-es tortaformába sütőpappírt raktam,és beleöntöttem a tésztamasszát. Előmelegített sütőben kb. félóra alatt közepes hőfokon megsütőttem.

  A krémhez, és a töltelékhez:

    12 dkg étcsokoládé, 4 dl tejszín, 3 dkg kristálycukor, 1 zacskó vaniliás cukor, 35 dkg meggy,2 evőkanál rumaroma, fél tasak zselatin.

 A díszítéshez:

    10 dkg étcsoki, 2 evőkanál étolaj.

Előkészítés:

  A krémhez a tejszínt felforrósítottam a cukrokkal , beletördeltem a csokoládét, és mérsékelt tűzön addig forrósítottam , amig a csokoládé teljesen elolvadt.
 12 órára hütőbe raktam. / előző este készítettem el/

 Elkészítés:

   Másnap a zselatint beáztattam fél dl hideg vízbe. A csokoládés tejszínt félkemény habbá vertem. Egy zacskó meggyet kivettem a fagysztóból , és kiolvasztottam , kb 20 db-ot külön raktam. A zselatint a tűzhelyen felolvasztottam, hozzákevertem 2 kis merőkanál habot, és a tűzre visszatéve éppen csak felolvasztottam. Lehúztam a tűzről , majd vékony sugárban , erőteljesen keverve a hab egésszéhez adtam, és kemény habbá vertem.  A piskótalapot kettévágtam , az alját egy tortatálra helyeztem , rumaromával meglocsoltam, és a hab 1/4 -ét rákentem , sűrűn megszórtam meggyel , /  lehet befőttel is készíteni/ majd bevontam  a maradék habbal. Elsimítottam a tetejét,és kb. 1 órára hidegre raktam. Díszítéshez a tortabevonó csokit felolvasztottam az étolajjal a mikróban. Az olvasztott csokit rákentem a tortára, és az oldalára is, kis dermedés után a maradék meggyel díszítettem. / Lehet kis tejszínhabrózsákkal is díszíteni./





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése