2019. január 27., vasárnap

Beignet fánk

Hozzávalók:

 22, 5 dkg finomliszt, 2, 5 dkg porcukor, 1 kisebb tojás, fél csomag szárított élesztő, 2 dkg vaj,
 csipet só, 1, 2 dl víz és tej fele- fele arányban. Étolaj a sütéshez.

Elkészítése:

  A langyos vizes tejben elkevertem a szárított élesztőt 1 dkg cukorral, és letakarva felfutattam.
  Az élesztős folyadékot a felvert tojással és a lágy vajjal a sóval elkevert liszthez adtam.
  Kézzel összegyúrtam. / nekem nagyon jól összeállt, nem kellett hozzáadnom még lisztet/
  Letakarva 45 percig kelesztettem, addigra már kétszeresére nőtt.

  A megkelt tésztát lisztezett felületen  30 x 30 cm-s téglalappá kinyújtottam, és derelyevágoval 3 x 3 cm-s négyzetekre vágtam fel.
 Konyharuhával letakarva további 10 percig kelesztettem, majd 175 fokra felhevített olajban mindkét oldalukon aranysárgára sütöttem. /Sütés közben felpuffadnak, ezért is ne tegyünk túl sok fánkot az olajba . Gyorsan sülnek, oda kell figyelni nehogy megégjenek. / A kész fánkokat papírtörlővel bélelt tálcára szedtem, hogy az olaj lecsöpögjön róluk.
Porcukorral meghintve, házi  sárgabarack lekvárral tálaltam.

Forrás: http://suniskanal.blogspot.com/2019/01/new-orleans-i-fank-beignet.html



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése