2019. január 22., kedd

Szilvalekváros kifli

Hozzávalók:
35 db kiflihez.

a tésztához:  30 dkg finomliszt, 12 dkg sertésszsír, 1,5 dl tejföl, 1 dkg élesztő, 1 csipet só, fél evőkanál porcukor.

a töltéshez : szilvalekvár.
a hempergetéshez: 2 evőkanál porcukor, 1 zacskó vaníliáscukor.

Elkészítése:

 A lisztben elkevertem a sót, a porcukrot, majd elmorzsoltam benne a zsírt.
 A tejfölben simára kevertem az élesztőt/ nem kell felfuttatni az élesztőt/ majd hozzáadtam a lisztes keverékhez, és összegyúrtam a tésztát.
Gombóccá formáztam, fóliába csavartam, és egy éjszakára beraktam a hűtőbe.

Másnap 4 egyenlő gombóccá formáztam a tésztát, majd egyenként  mindegyiket kör alakúra  kinyújtottam. kb. 2 mm vékonyra.
A kinyújtott kört 8 egyenlő háromszögre vágtam, és
 mindegyik háromszög szélesebb részére egy fél teáskanál szilvalekvárt tettem, és kiflivé formáztam.

Sütőpapirral bélelt tepsire rakosgattam őket, és előmelegített légkeveréses sütőben 180 fokon kb 10 percig sütőttem az első adagot, utána a maradékot.
Világosak maradjanak, ha a széle elkezd barnulni akkor már jó.
Még forrón meghempergettem a kifliket vaníliásporcukor keverékben.

Forrás: http://gabicsek.blogspot.com/2018/12/szilvalekvaros-kifli.html






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése