2019. február 25., hétfő

Áfonyás - málnás torta

Hozzávalók:

  a piskótához: 5 db tojás, 10 dkg kristálycukor, 10 dkg liszt, csipet só, 1 kávéskanál sütőpor.
  a gyümölcsös réteghez: 20 dkg málna, 5 dkg áfonya/ de bármilyen más erdei gyümölccsel el lehet készíteni/ 10 dkg kristálycukor.
  a krémhez: 3 dkg étkezési keményítő, 2 dl tej, 3 dkg vaj, 10 dkg kristálycukor, 4 dl hideg habtejszín, 8 g zselatin.
  a díszítéshez: 10 dkg áfonya/ vagy más erdei gyümölcs/

Elkészítése:

 A piskótához a tojásokat ketté választottam, a fehérjét habbá vertem a cukorral, belekevertem a tojássárgáját, végül beleforgattam a sóval, sütőporral elkevert lisztet is.
Egy sütőpapírral kibélelt 24 cm-s tortaformába öntöttem, és előmelegített sütőben 200 fokon 12 -15 perc alatt megsütöttem.

A gyümölcsös réteg hozzávalóít összeturmixoltam, felforraltam, végül leszűrtem hogy ne legyen benne mag. Hagytam kihűlni.

A krémhez a keményítőt feloldottam egy kevés tejben. A maradék tejet, a vajat, és a cukrot felforraltam, majd a keményítős tejjel besűrítettem.

Ha kihűlt simára kevertem, majd óvatósan beleforgattam az előzőleg keményre felvert tejszínt.
A zselatint egy kevés vizben feloldottam, a mikróban felmelegítettem, és hozzákevertem a krémhez.

A krémet kettéválasztottam, a gyümölcsszószból 2 evőkanálnyít félretettem, a többit a krém egyik feléhez kevertem. A kétféle krémet még hagytam fél órát szilárdulni, utána töltöttem meg a piskótát.

A piskótát kettévágtam, és alját egy tortatartóra  helyeztem, rásimítottam a gyümölcsös krémet,majd ráhelyeztem a piskóta másik felét.
A maradék fehér krémmel befedtem a tetejétét az oldalát, a félretett szószt rákanalaztam, és próbátam márványos mintát  rajzolni  rá egy fogpiszkálóval. / Ez nekem kevésbé sikerült/
Áfonya szemekkel díszítettem a tetejét.
Ha annyira szép nem is , de legalább finom lett.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése