2019. január 23., szerda

Aszalt szilvás- datolyás -diós banánkenyér

Hozzávalók:

 20 dkg fehér tönkölyliszt, / vagy sima fehérliszt / fél zacskó sütőpor, fél teáskanál szódabikarbóna, csipet só,  1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék,  2 db tojás, 3 db érett banán, 12 dkg vaj, 6 dkg nádcukor,/ vagy sima cukor/ 1 csomag vaníliás cukor, 1 kávéskanál rumaroma, 2 maréknyi aszalt szilva, datolya vegyesen/ de lehet bármilyen más aszalt gyümölccsel készíteni/ 3 maroknyi dió/ vagy mogyoró/.

Elkészítése:

  Az aszalt szilvát, datolyát, diót durvára vágtam.
 A lisztet, sütőport, szódabikarbónátot, sót, mézes fűszerkeveréket egy tálba szitáltam.
 A banánt egy tálban villával összenyomkodtam, hozzáadtam a szoba hőmérsékletű vajat, cukrot, vaníliáscukrot, rumaromát.  Kézi mixer segíségével elkezdtem  kikeverni, és az egyesével hozzáadott  tojásokkal még egy kicsit tovább kevertem.
 Hozzáadagoltam a lisztes keveréket, és végül az aszalványokat,  a diót is fakanállal belekevertem.

Egy őzgerinc sütőformába sütőpapírt helyeztem, és beleöntöttem a masszát.
Előmelegített sütőben 160 fokon kb 1 órán át sült.
Tálaláskor porcukorral hintettem meg.

Forrás:https://mediterran.cafeblog.hu/2019/01/16/kicsik-nagyok-kedvence-vorosafonyas-kesudios-banankenyer/





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése