2019. január 21., hétfő

Gesztenyés csiga

Hozzávalók:

 a tésztához:  25 dkg búzaliszt, 12, 5 dkg vaj vagy margarin, 7 dkg virágméz, 1 dl tej, fél kávéskanál szódabikarbóna.

a töltelékhez: 25 dkg gesztenyepüré, 7 dkg nádcukor, 1 kávéskanál őrölt fahéj, 1 evőkanál rum aroma, 5 dkg vaj vagy margarin, 1 kávéskanál vanília aroma.

a locsoláshoz: 80 ml tej, 2 dkg vaj vagy  margarin.

Elkészítése:

 A liszthez hozzáadtam a vajat , mézet, szódabikarbónátot, és a tejet. Jól összegyúrtam, majd beraktam a hűtőbe egy fél órára.
A gesztenyemasszát lereszeltem, hozzáadtam a vanília aromát, rumot, a nádcukrot, fahéjat, és az olvasztott vajat,  jól összekevertem.

A tésztát lisztezett felületen kinyújtottam, megkentem a gesztenyemasszával.
Feltekertem, és 1 cm-s szeleteket vágtam belőle.
A sütő aljába egy kis lábosba vizet tettem.
Sütőpapírral fedett sütőlemezre tettem az első adagot, és előmelegített 180 fokos sütőben kb 20 perc alatt kisütöttem, de a 17 perc környékén meglocsoltam a meleg tejben elkevert olvasztott vajjal. Utána a másik adagot is ugyanigy megsütöttem.

Forrás: Cookpad.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése