2019. január 26., szombat

Zabpelyhes keksz aszalt szilvával és csokival

Hozzávalók:

 15 dkg zabpehely, 12 dkg őrölt mandula, 6 dkg étcsokoládé, 6 dkg aszalt szilva, 8 dkg nyírfa cukor, 12 dkg vaj, 1 tojás, 1 teáskanál fahéj, 1 teáskanál vaníliáscukor, csipet só.

Elkészítése:

 A zabpelyhet egy száraz serpenyőben folyamatosan kevergetve megpirítottam, hozzáadtam a fahéjat, sót, mandulát, és az apróra vágott  aszalt szilvát, csokit.
 A puha vajat  a nyírfacukorral, a vaníliáscukorral egy kézi mixerrel habosra kevertem, hozzáadtam a tojást, és végül a zabpelyhes keveréket is.
Diónyi gombócokat formáztam belőle, és a két tenyerem közt ellapítottam.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam őket, és előmelegített sütőben 160 fokon légkeverésen kb.12 perc alatt készre sütöttem az első adagot. Nekem összesen 35 db keksz sült ki.
A tepsin hagytam kicsit kihűlni, majd átraktam egy tálcára, kihűlés után omlós, ropogós kekszek lettek.

Forrás: https://szemiramisz.blogspot.com/2014/03/zabpelyhes-keksz-aszalt-szilvaval-es.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése