2017. február 28., kedd

Rózsa fánk

Hozzávalók:

  25 dkg liszt, 150 ml tejföl, 1 dkg porcukor, 4 g fahéj, 5 dkg vaj, 3 db tojássárgája, csipet só.

Elkészítése:

  A lisztet elmorzsoltam a vajjal, majd hozzátettem a többi hozzávalót és hólyagosra dagasztottam a tésztát. Folpackba csomagolva 15 percre hűtőbe raktam.

A tésztát lisztezett felületen kb. 2 - 3 mm vastagra nyújtottam.
Három különböző átmérőjű kiszúróval azonos számú korongokat szúrtam ki belőle.
A kiszúrt tésztalapokat körbe fél - egy centi mélyen bevagdostam késsel.
A korongok közepét enyhén benedvesítettem, majd méret szerint egymásra tettem, méret szerint úgy hogy a bevágások ne essenek egymás fölé.
A tésztákat középen próbáltam minél erősebben összenyomni, hogy sütéskor ne tudjanak szétesni.

Ha már mindegyikkel végeztem forró olajban, kis adagokban, egyszer forgatva készre sütöttem a fánkokat. A legkisebb koronggal lefelé tettem őket az olajba , mikor már szépen szétnyílt, és megbarnult, akkor fordítottam meg őket.
A kész rózsafánkokat baracklekvárral, és jól leporcukrozva tálaltam.

Forrás: Cookpad - Varga Gábor receptje.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése