2017. február 14., kedd

Málnamousse - os torta csokoládélapokkal

 Születésnapomra sütöttem ezt a finom tortát.

Hozzávalók:

 a tésztához: 2 dkg vaj, 2 dkg étcsokoládé, 3 tojás, 6 dkg kristálycukor, 2, 5 dkg kakaópor, fél csomag sütőpor, 4 dkg liszt, 15 dkg málna lekvár.

a mousse -hoz: 12, 5 dkg natúr joghurt, 10 dkg porcukor, 15 dkg málna, 1,5 dkg zselatin, fél dl hideg víz, 3 dl hideg habtejszín.

a csokoládélapokhoz: 5 dkg étcsokoládé, 2 teáskanál olaj.

a díszítéshez: 3 dkg étcsokoládé, késsel forgácsolva, 10 dkg málna.

Elkészítése:

 A tésztához a vajat, és a csokoládét mikróban összeolvasztottam.
 A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét a cukorral kemény habbá vertem, majd hozzákeverjük a tojássárgáját, és a vajas csokoládét. Végül óvatosan beleforgattam a kakaóporral, és sütőporral elkevert lisztet is.
 A masszát sütőpapírral bélelt 24 cm- s átmérőjű tortaformába öntöttem, 160 fokra előmelegített sütőben 20 - 25 perc alatt megsütöttem.

A csokoládélapokhoz a csokoládét az olajjal felolvasztottam a mikróban, sütőpapírral letakart tálcára öntöttem, és vékonyra elkentem. Hűtőben kidermesztettem, majd nagyobb darabokra tördeltem.

A kisült, kihűlt piskótát két lapba vágtam, az egyik lapot megkentem málnalekvárral.
Ráhelyeztem a másik lapot, és a tortaformába helyeztem.

A mousse -hoz a joghurtot, a porcukrot, és a málnát simára pürésítettem egy botmixerrel.
A zselatint megduzzasztottam a hideg vízben, majd mikróban felforrósítottam.
A tejszínt habbá vertem, majd a joghurtos részhez forgattam a zselatinnal együtt.

Az összeállításnál egy kevés mousse- t öntöttem  a tortalapra, majd fektettem bele néhány nagyobbra tört csokoládélapot. Ezt még kétszer megismételtem, a tetejét mousse -szal fejeztem be.
Hűtőbe tettem dermedni, majd csokoládéforgáccsal, és málnával díszítettem, tálalás előtt megszórtam egy kis porcukorral is.

Forrás: Nők Lapja Konyha desszert különszáma.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése