2017. február 26., vasárnap

Svéd mandulatorta

Hozzávalók:

 a tésztához: 6 db  tojásfehérje, 12  dkg darált mandula, 12 dkg kristálycukor, 2 evőkanál barna cukor, 1 csipet só, 1 evőkanál kakaópor.

a krémhez: 15 dkg vaj, 10 dkg kristálycukor, 6 db tojássárgája, 150 ml habtejszín, 1 evőkanál étkezési keményítő.

 a tetejére: 4- 5 dkg szeletelt pörkölt mandula.

Elkészítése:

 A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját félretettem a krémhez.
 A fehérjét elkezdtem felverni a cukorral, majd mikor már szép fényes kemény lett a hab óvatosan belekevertem a mandulát, a sót, a barna cukrot, és a kakaóport.
  Egy sütőpapírral bélelt 24 cm -s tortaformába öntöttem a masszát, és 180 fokon kb. 25 perc alatt megsütöttem.

 Míg hűlt a tortalap addig elkészítettem a krémet: A vaj kivételével minden hozzávalót egy lábosba öntöttem, és kb 10 perc alatt  folyamatos kevergetés mellett összeforraltam. / A vége felé vigyázni kell, én még a tűzről is levettem úgy kevertem még szép fényesre, csomómentesre./
 Hideg helyre tettem, hogy egy kicsit hűljön, majd a vajat is hozzákevertem.

A kihűlt tésztát kétfelé vágtam, és megtöltöttem a krém egy részével. Ami megmaradt azzal bevontam a tetejét, és az oldalát.

 Díszítésként megszórtam az előzőleg megpörkölt szeletelt mandulával.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése