2017. február 21., kedd

Gesztenyés kifli

Hozzávalók:

  a tésztához: 30 dkg liszt, 10 dkg  lágy vaj, 1, 5 dkg élesztő, 1 tojássárgája, 1 evőkanál kristálycukor,
                       2 dl tej.
  a töltelékhez: 25 dkg gesztenyepüré, fél dl tejszín, 1 teáskanál rumaroma.

Elkészítése:

  Az élesztőt a cukorral felfuttattam a langyos tejben.
  A lisztet egy mélyebb tálba öntöttem, hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, a vajat, és végül a tojással könnyen nyújtható tésztává gyúrtam. / Lehet még adni hozzá lisztet ha szűkséges, érzés szerint./
Fél órát hagytam meleg helyen kelni.

  Elkészítettem a tölteléket:  a gesztenyepürét villával összenyomkodtam, a tejszínnel, és a rumaromával lazítottam.
 Lisztezett felületen kétfelé vettem a megkelt tésztát, és egyenként körré nyújtottam őket.
Az elsőt először félbe, keresztbe, majd  9  háromszöget vágtam a tésztába.
Egy teáskanál gesztenyepürét tettem mindegyik háromszögbe, és  kifli formára feltekertem őket, a másik körrel ugyan így jártam el.
 Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam a kifliket.

 Hideg sütőben kezdtem sütni, majd közepes hőfokon kb. 15 perc alatt megsültek.
 Még forrón porcukorral megszórtam a tetejüket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése