2017. február 19., vasárnap

Csokoládés croissant

Hozzávalók:

a tésztához: 1 dl langyos tej, 1 teáskanál + 2 evőkanál cukor, 3 dkg friss élesztő, 20 dkg finomliszt,
                    20 dkg rétesliszt, 1 kávéskanál só, 1 tojás, 1 dl natúr joghurt.

a tészta rétegezéséhez: 14 dkg puha vaj.

a töltelékhez: 20 dkg étcsokoládé, 16 egyforma darabba vágva.

a kenéshez: 1 tojás.

a tetejére: 4 dkg szeletelt hántolt mandula.

Elkészítése:

 A tésztához a langyos tejbe beleszórtam 1 teáskanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Félre tettem pár percre, hogy felhabosodjon.

A kétféle lisztet, 2 evőkanál cukrot, és a sót összekevertem egy nagy tálban. A közepébe mélyedést készítettem, és ide öntöttem a felhabosodott élesztős tejet, a joghurtot, és a tojást. Kézzel tésztát gyúrtam belőle. / Kissé lágyabb tésztát kell kapnunk/

Kikentem kevés olvasztott vajjal egy másik tálat, beleraktam a tésztát, és a felületét néhány helyen hosszában és keresztben is bevagdostam 2- 2 cm mélyen, hogy megnöveljem a felületét kelés közben.
A tészta tetejére fóliát  tettem, és meleg helyen 40 perc alatt megkelesztettem.

A megkelt tésztát finoman átgyúrtam a tálban, majd 8 egyforma darabra osztottam, ezeket pedig lisztezett felületen kb. 20 cm átmérőjű és fél cm vékony korongokra nyújtottam.
A rétegezéshez a puha vajat habosra kevertem.
A kinyújtott tésztalapokat rétegesen egymásra rakosgattam.Úgy hogy magam elé vettem az egyik tésztalapot megkentem a vaj 1/7 részével / a szélén körben vajazatlanul hagytam 1 cm- s peremet/
majd ráfektettem egy másik tésztalapot, és azt is megvajaztam. Így haladtam tovább, de az utolsó tésztalapra már nem került vaj.

Az emeletes tésztát a lisztezett felületen óvatosan kinyújtottam kb 3 mm vékony körlapra, aztán felvágtam 16 egyforma nagyságú cikkre. Mindegyik tésztacikk széles íves oldalát a kör közepe felé bevágtam 3 cm-re. Ezután a tésztacikkekre rátettem 1- 1 darab csokoládét, és a széles, íves végüknél indítva felgöngyöltem.A tekercseket kifliformára hajlítottam.

A kifliket lisztezett tálcán egymás mellé helyeztem, fóliával lefedtem, és egy éjszakára hűtőbe raktam. Reggel előmelegítettem a sütőt 175 fokra. Sütőpapírt tettem egy 30 x 40 cm-s tepsire.
A hűtőből kivett hideg kifliket egymástól 5 -5 cm re tettem a tepsire, megkentem az enyhén felvert tojással, megszórtam mandulával, és 25 -30 perc alatt megsütöttem.

Forrás: Stahl magazin csupa csoki különszáma.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése