2016. augusztus 31., szerda

Szedres indiáner

Hozzávalók:

  a piskótához: 6 tojás, 12 dkg kristálycukor, fél csomag sütőpor, 15 dkg liszt,.

 a krémhez: 20 dkg szeder, 10 dkg porcukor, 4 dl hideg habtejszín, 1 dl víz, 2 teáskanál zselatin,.

a díszítéshez: 10 dkg étcsokoládé, 1 - 2 evőkanál olaj. / lehet több étcsokoládét is használni ha azt akarjuk, hogy a piskótakorongok csokisabbak legyenek.

Elkészítése:

  A piskótához a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjéből a cukor kétharmadával kemény habot vertem. A sárgáját kihabosítottam a maradék cukorral, majd óvatosan a fehérjéhez kevertem.
 Beleforgattam a sütőporral elkevert lisztet.

A masszából sima csöves nyomózsákból 4 - 5 cm átmérőjű halmokat nyomtam a sütőpapírral fedett sütőlemezre. / Egymástól kellő távolságra, mert kicsit sütés közben terülnek./
 170 fokra előmelegített sütőben 6- 8 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.
  Mikor már kihűltek,  a piskótakorongokat a mikróban az olajjal együtt megolvasztott étcsokoládéba mártogattam, és  hagytam őket megdermedni.

 A krémhez botmixerrel lepürésítettem a szedret, majd hozzákevertem a cukrot a habbá vert tejszínt, végül a hideg vízben megduzzasztott, majd mikróban megmelegített zselatint.
Kb 1 órát hagytam dermedni, a hűtőben, majd habzsákba töltöttem a krémet, és párban összetöltöttem vele a csokoládés korongokat. Tálalásig hűtőszekrénybe tettem dermedni.

Forrás: Nők Lapja Konyha 2016 júniusi száma.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése