2016. augusztus 30., kedd

Csokoládékrémes málnatorta

   A nagyobbik lányom születésnapi tortája.

Hozzávalók.

a tésztához :  18 dkg liszt, fél zacskó sütőpor, 18 dkg puha vaj, 12 dkg kristálycukor,  1 zacskó vaníliás cukor, 3 közepes tojás, 4 evőkanál tej.

a krémhez: 20 dkg málna, 10 dkg étcsokoládé, 15 dkg mogyorókrém, 4 dl tejszín, 2 zacskó habfixáló.

a díszítéshez: 5 dkg málna, ostyarudak, 3 dkg étcsokoládé, mogyorókrém

Elkészítése:

  Robotgéppel a puha vajat a két fajta  cukorral kikevertem, egyenként beledolgoztam a tojásokat, és a tejjel váltogatva hozzáadtam a sütőporral elvegyített lisztet.
 A tésztát sütőpapírral fedett 26 cm-s tortaformába simítottam, és előmelegített sütőben 175 fokon kb. 20 percig sütöttem.

Az étcsokoládét a mogyorókrémmel együtt forró vízfürdő felett megolvasztottam. A tejszínt a habfixálóval kemény habbá vertem, majd belevegyítettem a csokoládés mogyorókrémet.

A kihűlt piskótalapot keresztben félbevágtam, az alsó lapot tortatálra helyeztem, kevés csokoládékrémmel megkentem. A málnával kiraktam, krémet kentem rá, és a másik piskótalappal befedtem. A torta tetejét a maradék krémmel bevontam, málnaszemekkel díszítettem.
 Az étcsokoládét megolvasztottam, és kis kanállal rácsurgattam a tortára,  oldalára az ostyarudakat éles késsel három részre vágtam, és mogyorókrémmel rögzítettem. Pár órára hűtőbe raktam dermedni.

Forrás: Tina Extra 2003/2 lapszáma.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése