2015. szeptember 30., szerda

Szilvás pite diómorzsával

Hozzávalók:

  35 dkg süteményliszt, 6 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 15 dkg vaj, 1 közepes tojás, 1/2 dl langyos tej, 1/4 teáskanál szárított élesztő, csipet só.

 a töltelékhez : 60 dkg szilva.

 a diómorzsához: 5 dkg darált dió, 5 dkg darált keksz, 5 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor,
   1 kávéskanál őrölt fahéj, 1 kávéskanál őrölt gyömbér.

 a tetejére: porcukor 1 vaníliás cukorral keverve.

Elkészítése:

  A tésztához a lisztet tálba öntöttem, hozzákevertem a szárított élesztőt, cukrot, sót.
  A tojást a langyos tejjel kissé felvertem.
  A vajat a lisztes keverékhez adtam,  elmorzsoltam majd a tejes tojásos keveréket hozzáöntve tésztává dolgoztam.

A gombóccá gyúrt tésztát feleztem, az egyik felét kinyújtottam, és egy sütőpapírral bélelt
 20 x 33 cm -s tepsibe helyeztem, úgy hogy a peremére is jutott egy kis tészta.
 Villával meg szurkáltam, a diómorzsa felét ráöntöttem, és az előzőleg megmosott, felezett szilvával beborítottam, erre még rászórtam a maradék diómorzsát.
 A maradék tésztát is kinyújtottam, és ráhelyeztem a töltelékre. A tetejét is megszurkáltam villával, ezután az  előmelegített sütőbe raktam, és 175 fokon kb. 40 percig sütöttem.
Még melegen meghintettem a vaníliával kevert porcukorral.


 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése