2015. szeptember 2., szerda

Erdei gyümölcsös torta


   Az idősebbik lányom születésnapjára készült ez a finom torta.

Hozzávalók:

  a piskótához: 6 dkg vaj, 6 dkg étcsokoládé, 8 tojás, 15 dkg kristálycukor, 6 dkg cukrozatlan kakaópor, 1 kávéskanál sütőpor, 8 dkg finomliszt.

a krémhez: 30 dkg + 10 dkg erdei gyümölcs, / szeder, ribizli, eper/ 2 dl víz, 15 dkg kristálycukor,
   1, 5 csomag vaníliás pudingpor, 20 dkg puha vaj.

a díszítéshez: 5 dkg étcsokoládé, forgácsolva, 10 dkg erdei gyümölcs.

Elkészítése:

  A piskótához a vajat, és a csokoládét összeolvasztottam.
 A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét a cukorral kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a
  tojássárgáját, és a vajas csokoládét.
 Végül óvatosan beleforgattam a kakaóporral, és a sütőporral elkevert lisztet is.

A massza felét beleöntöttem egy sütőpapírral bélelt 24 cm - s tortaformába. kb. 160 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.
 Utána a maradék masszát sütöttem meg. Ha kihűltek elfeleztem őket, így négy torta lapot kaptam.

A krémhez a 30 dkg erdei gyümölcsöt 1 dl vízzel felforraltam, hozzáadtam a cukrot, majd forrástól számítva 1 percig forraltam.
 A tűzről levéve botmixerrel pürésítettem, majd újra felforraltam, és besűrítettem a maradék 1 dl vízben elkevert vaníliás pudingporral. Ha kihűlt a puha vajjal kihabosítottam.

A krémmel betöltöttem a tortát úgy, hogy az oldalára, és a tetejére is jutott.
 A lapok közé szórta a 10 dkg erdei gyümölcsöt is, majd hűtőbe raktam dermedni,
kb. 1 órát.
Mikor kihűlt az oldalát csokoládéforgáccsal borítottam, a tetejét friss erdei gyümölccsel díszítettem.

Forrás: Nők lapja konyha desszert különszáma.

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése