2015. szeptember 8., kedd

Fügés frangipane

Hozzávalók:

   a tésztához: 20 dkg finomliszt, 6 dkg porcukor, 1 vaníliás cukor, 12 dkg vaj, 1 tojás, 1 evőkanál rum, 1 kávéskanál sütőpor, 1 csipet só.

   a töltelékhez: 10 dkg vaj, 12 dkg méz, 10 dkg darált dió, 2 tojás, 1 teáskanál vaníliaaroma,  5 dkg tejszín, 1 vaníliás pudingpor, füge.

Elkészítése:

  A lisztet, a sütőport,  a  hideg vajat, a porcukrot, vaníliás cukrot, csipet sót, egy keverőtálba tettem, és robotgéppel elkezdtem morzsalékossá keverni.  / A lisztet 30 percre belehet tenni a hűtőbe, hogy a tészta morzsalékos legyen./

Amikor már jó morzsalékos a tészta, hozzákevertem a tojást, a rumot. Egy percig kevertem, majd lisztezett felületre borítottam a masszát, gyorsan összegyúrtam, fóliába csomagoltam, és egy órára a hűtőbe raktam.

A mézet, a lágy vajat, a vaníliaaromát, tejszínt, egy tálba öntöttem, és kézi mixerrel simára kevertem.
A tojásokat egyesével hozzáadtam, a darált diót, és a vaníliaaromát is belekevertem.

A tésztát kivettem a hűtőből, lisztezett felületen kinyújtottam, és egy 20 x 30 cm- s sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam.

A tölteléket ráöntöttem, és a hámozott, szeletelt fügéket ráhelyeztem.

Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 40 percig sütöttem.
A sütőből kivéve olvasztott mézzel lekentem a tetejét, de porcukorral is megszórhatjuk.

Forrás:  www.mytaste.hu







   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése