2015. szeptember 1., kedd

Szedertorta

Hozzávalók:

  a tésztához: 2 dkg vaj, 2 dkg étcsokoládé, 3 tojás, 6 dkg kristálycukor, 2, 5 dkg cukrozatlan kakaópor, fél csomag sütőpor, 4 dkg liszt.

  a krémhez: 3 dl tej, 8 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliás cukor, fél csomag vaníliás pudingpor,
 15 dkg friss szeder + 10 dkg a díszítéshez, 3 dl hideg habtejszín felverve, fél dkg zselatin,
        2 evőkanál víz.

Elkészítése:

   A tésztához a vajat és a csokoládét mikróban kb. fél perc alatt összeolvasztottam.
   A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét a cukorral kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a tojássárgákat, és a vajas csokoládét. Végül óvatosan beleforgattam a kakaóporral és a sütőporral elkevert lisztet is.

A masszát egy 24 cm átmérőjű sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem, és előmelegített sütőben kb. 160 fokon 20 - 25 perc alatt megsütöttem.
Mikor kihűlt, kivettem a formából, majd újra kibéleltem, de most alufóliával, és visszaraktam bele a tortalapot.

A krémhez a tejből , cukorból, vaníliás cukorból, és a pudingporból pudingot főztem.
Ha kihűlt hozzákevertem a szitán áttört 15 dkg szedret, a tejszínhabot, és a hideg vizben megduzzasztott, majd forróra melegített zselatint.
Az így kapott szedres tejszínkrémet az előkészített tortalapra töltöttem, majd a hűtőbe tettem dermedni. Tálalás előtt friss szeletelt szederrel díszítettem.

Forrás: Nők lapja konyha Desszertek különszáma.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése