2015. szeptember 7., hétfő

Szilvás pite

Hozzávalók:

  a tésztához: 20 dkg finomliszt, 12 dkg vaj, 6 dkg porcukor, 1 tojássárgája.
  a töltelékhez: 6 dkg vaj, 6 dkg porcukor, 2 tojássárgája, 1 csapott teáskanál sütőpor, 10 dkg finomliszt, 50 dkg magozott szilva, 1 kávéskanál őrölt fahéj, 1 evőkanál barna cukor.

Elkészítése:

   A tésztához a lisztet, a vajat, a porcukrot elmorzsoltam, a tojássárgáját hozzáadtam, és sima tésztává gyúrtam. Cipóvá formáltam, fóliába csomagoltam, és 30 percre a hűtőbe raktam.

Egy 26 cm-s piteformába sütőpapírt raktam. A hűtőből kivett tésztát lisztezett felületen kinyújtottam, és kibéleltem vele a formát úgy, hogy az oldalára is jusson a tésztából. Villával meg szurkáltam, előmelegített sütőben kb. 170 fokon 10 percig  elősütöttem.

A töltelékhez a puha vajat a porcukorral habosra kevertem, hozzáadtam a tojássárgáját, végül a sütőporral elkevert lisztet is. Egyenletesen az elősütött pitére kentem. Ráhelyeztem a kisebb szeletekre vágott szilvát, megszórtam fahéjas barna cukorral, majd 170 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütöttem.

Forrás: Nők lapja konyha desszert.











   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése