2015. március 19., csütörtök

Puncsos mignontorta

Hozzávalók:

  a tésztához:
  4 egész tojás, 13 dkg finomliszt, 13 dkg porcukor.

a töltelékhez: 25 dkg darált keksz, 2 dl baracklekvár, 15 dkg vaj, 1 evőkanál kakaópor, 1 evőkanál rumaroma, 1 teáskanál piros ételszínezék.

a mázhoz: 25 dkg porcukor, 4, 5 evőkanál víz, fél evőkanál piros ételszínezék.

Elkészítése:

   Az egész tojásokat kézi mixerrel fehéredésig felvertem a porcukorral, hozzáadtam  a lisztet, és óvatosan elkevertem benne. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre simítottam a piskótamasszát, kb 2 cm vastagon.
 Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöttem.

 A kihűlt piskótát két felé vágtam, a lehulló részeket félretettem.
 A darált kekszet elkevertem a kakaóporral, összedolgoztam a vajjal, az összemorzsolt piskótavégekkel, a baracklekvárral, a rumaromával, és az ételszínezékkel.
 Vékonyan megkentem az egyik piskótalapot baracklekvárral, rásimítottam a tölteléket, megkentem a másik lapot is lekvárral, és a lekváros felével ráfordítottam a töltelékre.

 A mázhoz elkevertem a porcukrot a vízzel, ételfestékkel, amíg sűrű, de kenhető cukormasszát nem kaptam. A tortát bekentem a mázzal, és színes tortadarával díszítettem.

 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése