2015. március 26., csütörtök

Csíkos kalácskoszorú

Hozzávalók:

   30 dkg kelt tésztaliszt, 10 dkg kristálycukor, 50 ml tej, 10 dkg tejföl, 1 tojás, 2, 5 dkg puha vaj, 1, 3 dkg élesztő, 1 kávéskanál vaníliaaroma, 1 evőkanál kakaópor - kevés vízzel kikeverve,  + 1 tojássárgája a lekenéshez.

Elkészítése:

   A lisztet egy nagyobb tálba szitáltam, a közepébe kis mélyedést igazítottam, ebbe szórtam a cukorból 1 evőkanálnyit, majd rámorzsoltam az élesztőt, és felöntöttem az előzőleg felmelegített tejjel.  10 perc múlva mikor már az élesztő felfutott, a kakaó kivételével a többi hozzávalóval lágy tésztává dagasztottam. Kettévettem, és  az egyik felébe belegyúrtam a vízzel elkevert kakaóport.

  1 órát kelesztettem letakarva. Lisztezett felületen kinyújtottam a fehér tésztát téglalap alakúra, utána a barna tésztát. A kinyújtott fehér tésztára raktam a barna tésztát, és rúdba feltekertem, a két végét összeillesztettem. Egy 24 cm-s tortaformába sütőpapírt raktam,  belehelyeztem a tésztát, és még 45 percet kelesztettem.

  A kelesztés félidejénél éles késsel íveket vágtam bele. Lekentem egy pici vízzel hígított tojássárgájával, és előmelegített sütőben közepes hőfokon 45- 50 percig sütöttem.
 Az első 20 perc után alufóliával letakartam, hogy ne égjen meg a teteje.

  Forrás: barbikonyhaja.blogspot.hu







     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése