2015. március 17., kedd

Mogyorókrémes - mogyorós keksz

Hozzávalók:

   10 dkg puha vaj, 10 dkg mogyorókrém, 12 dkg kristálycukor, 1 tojás, 15 dkg graham liszt, 10 dkg finomliszt, 1 evőkanál étkezési keményítő, 9 g sütőpor, csipet só, 10 dkg apróra vágott, vagy tört mogyoró.

Elkészítése:

  Az első négy hozzávalót kézi mixerrel habosra kevertem. A száraz hozzávalókat összevegyítettem, és a vajas keverékhez adtam, majd belekevertem a mogyorót is.
 A puha tésztamasszát két 20 cm-s rúddá formáltam,  folpack fóliába csavartam, és  a hűtőben 2 órát pihentettem.

 A tésztarudakat darabokra vágtam, gombócoztam, kilapítottam, és sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam őket. Két tepsire elegendő ez a tésztamennyiség, kb. 30 db jön ki belőle.
 Elegendő helyett kell hagyni a kilapított  gombócok között, mert sütés közben kissé még nőnek.
Előmelegített sütőben kb. 180 fokon, 12- 15 perc alatt sülnek ki.


 




  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése