2014. június 4., szerda

Zabpelyhes keksz

Hozzávalók:

   15 dkg zabpehely, 12 dkg őrölt mogyoró, 6 dkg étcsokoládé, 6 dkg aszalt áfonya, 8 dkg xukor, 12 dkg vaj, 1 tojás, 1 zacskó vaniliás cukor, fél teáskanál fahéj, csipet só.

Elkészítése:

  A zabpelyhet egy serpenyőben kissé megpirítottam, hagytam kicsit hűlni.
  A puha vajat  a xukorral,  a vaniliás cukorral ,kézi mixerrel habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojást. Kicsit még kevertem, végül a zabpelyhet, a  mogyorót, az áfonyát, és a darabolt étcsokit is belekevertem.

  Kb. diónyi gombocókat formáztam a masszából, majd a tenyeremmel ellapogattam.
  Sütőpapírral fedett sütőtepsire helyeztem őket, és közepes hőfokon kb, 10 perc alatt kisültek.
  Ez az adag 2 tepsire elegendő, azaz 40 db keksz készült belőle.

Forrás: Szemiramisz


   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése