2014. június 3., kedd

Szilvalekváros - csokis kalács

Hozzávalók:

   25 dkg finomliszt, 2 csipet só, 3 dkg kristálycukor, 1 tojássárgája, 1, 5 dl tej, 3 dkg olvasztott vaj,
                 1, 8 dkg élesztő.
Töltelék : 6 dkg étcsokoládé, szilvalekvár.

Tetejére: 1 tojás, szeletelt mandula.

Elkészítése:

   A tejet langyosra melegítettem 1 teáskanál cukorral, belemorzsoltam az élesztőt, és 2-3 perc alatt felfuttattam.
  Egy nagyobb tálba öntöttem a lisztet, cukrot, sót, a tojásokat, és a felfuttatott élesztőt.
  Elkezdtem dagasztani, és pár perc után a vajat is hozzágyúrtam.
  Kellően rugalmas tésztává dagasztottam, és 40 percig kelni hagytam.

A megkelt tésztát kinyújtottam, kb. 35 - 40 cm széles téglalap alakúra.
Három csíkra vágtam a tésztalapot és mindegyik csík szélére raktam szilvalekvárt, rá pár kocka csokikockát tettem. Az egyik szélét a másikra ráhajtottam, és szorosan lenyomkodtam.
Az így kapott három töltött  csíkot összefontam, és a két végét összezártam.
A fonatot sütőpapírral bélelt tepsire fektettem , tojással lekentem, szeletelt mandulával megszórtam. Hideg sütőben kezdtem sütni, hogy addig is keljen a tészta, majd közepes hőfokon kb. 25 perc alatt  szép pirosra megsütöttem.
   Legközelebb több csokival fogom elkészíteni.

 Ötlet: Limara



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése