2014. június 13., péntek

Epres túrós pite

Hozzávalók:

    a tésztához: 25 dkg finomliszt, 12, 5 dkg vaj, 6 dkg porcukor, 1 tojás, 1 teáskanál sütőpor, csipet só.

    az epres töltelékhez: 50 dkg eper, 2 csomag vaniliás cukor, 1 teáskanál őrölt fahéj, 1 evőkanál étkezési keményítő, 1, 5- 2 dl víz.

     a túrós töltelékhez: 25 dkg túró, 8 dkg tejföl, 10 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1 tojás, fél csomag vaníliás pudingpor.

Elkészítése:


   Először a tészta alapot készítettem el- vagyis a lisztet elkevertem a sütőporral, a csipet sóval, majd hozzáadtam a vajat, és elkezdtem összemorzsolni.
 Mikor már kellően morzsalékos hozzágyúrtam a porcukrot is. Végül adtam hozzá a villával kissé felvert tojást.
 A tésztából levágtam az 1/3 -át, és hűtőbe raktam.
 A nagyobb tésztagombocót lisztezett felületen kinyújtottam, és kibéleltem vele egy 26 cm-es piteformát. Beraktam a hűtőbe amíg a töltelékeket elkészítettem.

Közepes lábosba öntöttem az epret, kis vizzel felöntöttem, adtam hozzá cukrot, vaníliás cukrot, fahéjat. Pár percig főztem, az étkezési keményítőt kikevertem egy pici vízzel , és állandó keverés melett rácsorgattam az eperre, és egy perc alatt sűrűre főztem. Végül hagytam kihűlni.

 A túrót egy mélyebb tálba raktam, villával összetörtem. Hozzáadtam a tejfőlt, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a fél csomag vaníliás pudingport, és alaposan összekevertem. Végül a tojással is jól elkevertem.

 A piteformában lévő tészta tetejére kanalaztam az eperdzsemet, és óvatósan ráöntöttem a túrós tölteléket.
 A hűtőből kivettem a maradék tésztát, vékonyra kinyújtottam, és vékony csíkokra vágtam.
 Ezután berácsoztam vele a túrós töltelék tetejét.
 Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 50 percet sütöttem.

 Forrás:
   
       www.gizi-receptjei.blogspot.hu






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése