2014. június 21., szombat

Meggyes vaniliás süti

Hozzávalók:

   a tésztához:  35 dkg finomliszt, 18 dkg vaj, 2 evőkanál porcukor, 1 csipet só, 30- 35 ml víz.
   a töltelékhez:1 tasak főzős  vaniliás pudingpor, 3 púpos evőkanál xilit, 5 dl tej, 70- 80 dkg meggy, 3 púpos evőkanál xilit, 1 evőkanál étkezési keményítő, pici fahéj.
   a tetejére 1 tojás.

Elkészítése:

    A meggyet egy közepes lábosba öntöttem , meghintettem xilittel, fahéjjal, és erős lángon kb. 10 percig hagytam forrni. A keményítőt kevés hideg vizben feloldottam, hozzáadtam a meggyhez, és egy perc alatt besűrítettem vele.
   A vaniliás pudingot elkészítettem, hagytam, hogy a meggyel együtt kihűljenek.

A tésztához valókat összegyúrtam, és addig maradt a hütőben mig a meggy, és a puding kinem hűlt.
A lehűtőt tésztát két részre vágtam, kb. egyharmad- kétharmad arányban.
A nagyobbik részét kinyújtottam, és egy kivajazott 26 cm-s piteformába helyeztem, úgy hogy pereme is lett. Belekanalaztam a vanília pudingot, majd rásimítottam a meggyet.
A másik tésztadarabot vékonyra nyújtottam, és késsel csíkokat vágtam belőle.
Berácsoztam vele a pite tetejét, lekentem a felvert tojással, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25- 30 perc alatt aranyszínűre sütöttem.

 




     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése