2014. február 18., kedd

Mákvirág kalács

Hozzávalók:

  a tésztához: 25 dkg finomliszt, 1,5 dkg élesztő , 3  teáskanál kristálycukor,  5 dkg olvasztott vaj,
                       1 tojássárgája, 125 ml tej, csipet só.

 a töltelékhez:  12 dkg őrölt mák, 8 dkg porcukor, 2-3 dkg olvasztott vaj.
  a lekenéshez egy felvert tojás.

Elkészítése:
 
 A tejet felmelegítettem 1 teáskanál porcukorral, beleszórtam az élesztőt, és hagytam felfutni. /2-3 perc kell neki /
  A lisztet beleöntöttem egy mélyebb tálba, hozzáadtam 2 teáskanál porcukrot, olvasztott vajat, csipet sót.
 Elkezdtem összegyúrni, majd kb. 1 perc után a tojássárgáját is hozzágyúrtam. Pár perc elteltével puha, ruganyos tésztát kaptam. Egy órát kelesztettem meleg helyen.

Miután megkelt nagy téglalappá nyújtottam, olvasztott vajjal megkentem, és a mák porcukor keverékkel megszórtam.

Feltekertem mint a beiglit, a két végét összehajtottam.
Sütőpapírral fedett sütőlemezre raktam, kb 2 centinként bevagdostam, és kihajtogattam a bevágott tészta  darabokat.
15 percet még kelni hagytam ,/ konyharuhával letakarva /  majd a felvert tojással lekentem.
Előmelegített sütőben, közepes hőfokon  kb. 35 percet sült.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése