2014. február 11., kedd

Kardinális szelet- pudingosan

Hozzávalók:

 a tojáshabhoz: 8 tojásfehérje, 18 dkg kristálycukor.
 a tésztához: 2 tojás, 3 tojássárgája, 5 dkg porcukor, 1 csomag vaniliás cukor, 5 dkg finomliszt.

 a töltelékhez: 1 csomag vaniliás pudingpor, 4 dl tej, 1dl tejszín.

Elkészítése:

   A tojáshabhoz a 8 tojásfehérjét a kristálycukorral keményre felvertem, / úgy hogy a kristálycukrot apránként adagoltam  hozzá./
 A tésztához az egész tojásokat a 3 tojássárgájával, porcukorral, vaniliás cukorral jól kikevertem, végül a lisztet is belekevertem.

 Sütöpapírral kibéleltem egy 40 x 30 cm - es tepsit.
  A tojáshabból kb. 2 cm -es csíkot halmoztam a tepsire hosszában, mellé egy csík a piskótás tésztából. Összesen 3 tojáshabos csík lett, és 2 piskótás.
 A tepsit előmelegített sütőbe raktam ,és közepes hőfokon sütöttem.  A sütés felénél alúfóliával is letakartam.  / Figyelni kell rá, nehogy a tojáshab túl barnára süljön. /
 Hagyni kell teljesen kihűlni!
  A pudingot a sütés előtt  készítettem el.  4 dl tejben, 3 kanál kristálycukorral felfőztem a pudingot.
    Amikor kihűlt 1dl felvert tejszínt kevertem bele.

  A sütőpapírról leválasztottam először az első három csíkot, uánna a maradék kettőt.
        A három csíkos tésztalapot tálcára raktam, megkentem a puding kicsit több mint felével.
        A két csíkos tésztalapot ráhelyeztem, és a maradék pudinggal befedtem.
Díszítésként 2-3 dkg étcsokit felolvasztottam pár csepp étolajjal a mikróban.
A csokiból  kiskanállal  csíkokat rajzoltam a puding tetejére, mikor megdermedt, szeleteltem.
     Óvatosan lehet csak szeletelni, mert törik.

       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése