2011. július 2., szombat

Barackos mákos

Hozzávalók:

 a tésztához: 2 db tojás, 10 dkg porcukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 60 ml étolaj,17,5 dkg finomliszt,1 csomag sütőpor, fél citrom leve,csipet só, 1 pohár /12,5 dkg/ tejföl,vagy joghurt, kefir.

 a tetejére: kb. 50 dkg sárgabarack, 7,5 dkg darált mák, 2 evőkanál porcukor, 2-3 evőkanál olvasztott vaj.

 Elkészítés:

 A két tojást habosra kevertem a porcukorral, vaníliás cukorral. Hozzákevertem az olajat, a  kefirt,  a citrom levét ,és  a liszttel elkevert sütőport, csipet sót. Egy 26 cm-s tortaformába sütőpappírt tettem ,a tésztát beleöntöttem, hámozott ,felezett sárgabarackkal tettem rá.. A tetejére a porcukorral elkevert mákot szórtam , és meglocsoltam a vajjal. Előmelegített sütőben 175 fokon 35 percig sütöttem.

Tetszés szerint lehet variálni , meggyel szilvával is meglehet sütni. Mák helyett darált diót is használhatunk.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése