2011. július 6., szerda

Meggyes-gesztenyés pite

Hozzávalók:

 12 dkg finomliszt, 7 dkg vaj, 3 dkg porcukor, 1 db tojás.

 A töltelékhez: 25 dkg gesztenyemassza, 1 db tojás, 1,5 dl tejszín, 20 dkg magozott meggy, 2 dkg porcukor.

 Elkészítés:

 Egy 29 cm átmérőjű piteformát kivajaztam, liszteztem. A tésztához a lisztet, a vajat, és a cukrot egy tálban elmorzsoltam , majd a tojást is hozzáadva tésztává gyúrtam. Lisztezett deszkán kerek formát nyújtottam belőle , és beleigazgattam a formába. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 10 percet sütöttem ,majd hagytam kihűlni. A gesztenyét lereszeltem , majd hozzácsurgattam a tejszínt, belekevertem a porcukrot, és a tojást is. Az így kapott pépet a pitetésztára öntöttem , és belenyomkodtam a kimagozott meggyszemeket. 160 fokos sütőben kb. 40 perc alatt remegősre sütöttem. / Akkor jó ha a közepe sem lágy./

 Ötlet: Nők lapja konyha






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése