2019. április 8., hétfő

Jugókrémes / Mákos - vaníliakrémes /

Hozzávalók:

 a tésztához 2 lapot  kell megsütni: 20 dkg liszt, 16 dkg margarin, 4 evőkanál víz, csipet só, 1 db tojás.

mákos réteghez: 8 db tojásfehérje, 6 evőkanál kristálycukor, 15 dkg darált mák, 2 evőkanál liszt, fél csomag sütőpor.

vaníliás krémhez: 5 dl tej, 5 evőkanál liszt, 20 dkg vaj, vagy margarin, 15 dkg porcukor, 2 csomag vaníliáscukor, 2 teáskanál vanília aroma.

Elkészítése:

 Először a krémet készítettem el, hogy legyen ideje kihűlni.
 Az 5 dl tejben elkevertem az 5 evőkanál lisztet, majd lassú tűzön állandó keverés mellett megfőztem.
 A puha vajat a porcukorral, vaníliás cukrokkal, aromával kihabosítottam.  Amikor a  fehér lisztes krém kihűlt belekevertem a vajas cukros keveréket.

A tészta hozzávalóit egy tálba mértem, és összegyúrtam. Puha, kissé ragacsos tésztát kaptam.
Lisztezett felületen kb. 20 x 30 cm-s téglalappá kinyújtottam, rá tettem egy tepsire és 200 fokon kb. 10- 15 perc alatt megsütöttem. Nem szabad hogy megbarnuljon, ha megsült sütőpapírostúl kiemeltem, és hagytam kihűlni.

Amig a tészta sült, gyúrtam még egy tésztát, és a kinyújtott lapot egy 35 x 23 cm-s sütőformába helyeztem.

A mákos réteghez a tojásfehérjéket a cukorral  kemény habbá vertem, belekevertem a mákot, a lisztet, a sütőport. Ráöntöttem a tepsiben levő nyers tésztára, és  kb. 200 fokon 20 percig sütöttem, majd hagytam hűlni.

Mikor teljen kihűlt rákentem a vaníliakrémet, és befedtem a félretett tésztalappal.
1- 2 órára a hűtőbe tettem, hogy kicsit puhuljon, és szépen lehessen szeletelni.

Forrás: Cookpad.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése