2019. április 9., kedd

Csokis - vaníliás keksz

Hozzávalók:

a tésztához: 40 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 2 tasak vaníliáscukor, 1 tojás, 22 dkg vaj, 2 teáskanál sütőpor,  csipet só.
a krémhez: 10 dkg étcsokoládé, 1 dl tejszín, 1 teáskanál vanília aroma, 5 dkg vaj, 2 evőkanál kristálycukor.

Elkészítése:

 A puha vajat habosra  kikevertem a cukorral, vaníliáscukrokkal, hozzákevertem a tojást, majd hozzávegyítettem a lisztet, sütőport.
 Összekevertem,  összegyúrtam, és egy lisztezett nyújtódeszkán 5- 6 mm vastagra kinyújtottam, kisebb köröket szúrtam ki belőle.
 Sütőpappírral fedett sütőlemezre rakosgattam őket, és előmelegített sütőben 8- 10 perc alatt sült ki az első tepsi.  Még 2 tepsire való kekszet sütöttem ki. / Mikor már kezd barnulni ki kell venni a sütőből./

A krémhez a csokit feldaraboltam és egy kisebb lábosba tettem, hozzáadtam a vajat, a  vanília aromát, tejszínt, cukrot. Óvatosan kevergetve összefőztem, akkor jó ha a massza sűrű homogén.
Lehúztam a tűzről, hagytam kihűlni, és még legalább fél órára a hűtőbe is beraktam.

Mikor már kihűlt a keksz, és a csoki is kellőképpen kenhető lett, egy - egy kekszet  összeragasztottam a krémmel. / Két keksz közé kb. fél teáskanálnyi krémet kell kenni./
Tálalás előtt porcukorral szórtam meg a tetejüket.

Forrás: Femina.hu 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése