2019. március 5., kedd

Szilvalekvárral töltött csavart fánk

Hozzávalók:

 35 dkg liszt, 2 dkg élsztő, 2 - 2, 5 dl tej, 4 dkg vaj, 2 evőkanál kristálycukor,  2 tojássárgája, csipet só.
a töltéshez: szilvalekvár.

Elkészítése:

  Az élesztőt egy pici cukorral felfutattam 2 dl lanyos tejben.
  A lisztet egy tálba szitáltam, hozzáadtam a cukrot, csipet sót, a  puha vajat, a két tojássárgáját, majd a felfutott élesztőt.
  Elkezdtem összegyúrni, jól kidagasztottam a tésztát./ annyi tejet öntsünk még hozzá, hogy a tészta kellően összeálljon, inkább legyen puhább./
Egy órát hagytam kelni meleg helyen ez alatt a duplájára kelt.
Lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam, és kb 15 cm-s darabokra vágtam fel.
Lekvárral megtöltöttem, össehajtottam, a végeit lenyomkodtam, és amennyire tudtam megcsavartam a tésztát.
20 percig még hagytam kelni, majd közepesen forró olajban kisütöttem őket.
Még forrón porcukorral megszórtam.

Ötlet: Cookpad







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése