2019. április 13., szombat

Zabpelyhes keksz lekvárral töltve

Hozzávalók:

 10 dkg apró szemű zabpehely, 10 dkg teljeskiörlésű liszt, / én most teljeskiörlésű tönköly lisztet használtam/ 4 dkg nádcukor, 12 dkg vaj, fél teáskanál sütőpor, fél teáskanál fahéj, 2 evőkanál tej, csipet só, és a töltéshez lekvár,/  bármilyen  ízű lekvárt használhatunk/ én most saját készítésű bodza lekvárral töltöttem meg őket.

Elkészítése:

  A zabpelyhet zacskó alatt klopfolóval kissé áttörtem, majd a többi hozzávalóval a lekvár kivételével tésztává gyúrtam össze. 30 percig a hűtőben raktam pihenni.
 Utána lisztezett felületen  3- 4 mm vastagságúra kinyújtottam, és kis pogácsa szaggatóval kiszaggattam. / Lehet közepes pogácsa szaggatót is használni./

Sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam a kis köröket, és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt kisült az első adag, utána a maradékot is megsütöttem. Nekem 76 darab kis kör sült ki.
Miután kihűlt lekvárral öszeragasztottam őket.

Forrás: Cookpad : Miklós Kata receptje.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése