2019. április 14., vasárnap

Diós - szilvalekváros kelt prósza

Hozzávalók:

a tésztához:  50 dkg liszt, 4 dl  2,8 % -os tej, 1 db tojás, 3 evőkanál kristálycukor, 1 lapos kávéskanál só, 1 csapott evőkanál zsír / kb. 1,5 dkg / 10 dkg durvára aprított dió.

 a tetejére: sűrű szilvalekvár, 10 dkg darált dió, 10 dkg kristálycukor.

Elkészítése:

 Az élesztőt 1 evőkanál cukorral felfutattam, majd a többi hozzávalóval  sűrű nokedli tészta állagúvá kevertem.
 Egy 30 x 40 cm-s tepsit sütőpapírral kibéleltem, és a közepére öntöttem a tésztát, és egy bevizezett sütő spatulával a tepsi méretére simítottam.
 Teáskanállal a szilvalekvárt egyenletesen rákanalaztam a tetejére, majd  30 percet kelesztettem.
Ha megkelt a tetejét vizzel lespicceltem, és a cukros darált dióval megszórtam, majd újra lespricceltem.

180  fokra előmelegített sütőben kb. fél órát sütöttem, mikor már kissé kihűlt tetszőlegesen fel szeleteltem.

Forrás: Cookpad : Bene Sándor receptje.








  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése