2019. május 12., vasárnap

Csokis piskótatekercs epres mascarponés krémmel

Hozzávalók:

a piskótatekercshez:  5 db tojás, 9 dkg finomliszt, 9 dkg kristálycukor, 2 evőkanál kakaópor,
a krémhez: 25 dkg mascarpone, 2 dl tejszín, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csomag habfixáló, 5 dkg porcukor, 30 dkg eper / én most fagyasztott és kiolvasztottat használtam/
 a díszítéshez: ízlés szerint étcsokoládé, eper, fehércsokoládé, csokireszelék.

Elkészítése:

 A piskótatekercset elkészítettem - vagyis a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá, a sárgáját a cukorral fehéredésig felvertem.

Összekevertem őket óvatosan, hogy a fehér hab ne törjön össze. A kakaóport elkevertem a lisztben, majd ezt is a tojásos masszához adtam, és egy sütőpapírral fedett 35 x 40 cm-s tepsibe simítottam.
Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsült. / figyelni kell rá nehogy túl süssük, mert akkor nehéz feltekerni/

A krémet összeállítotam - a habtejszínt egy mély tálba öntöttem, hozzáadtam a habfixálót, és kemény habbá vertem.
Felvertem a mascarponét a cukorral a vaníliás cukorral, majd hozzákevertem a felvert tejszínt.
Az epret összeturmixoltam, és a krémhez adtam, jól összekevertem.

Mikor már megsült a piskóta sütőpapírostul feltekertem egy konyharuha segítségével, és félre tettem hűlni.
Ha kihűlt belekentem a krémet, és feltekertem.

5- 6 dkg étcsokoládét kevés étolajjal összeolvasztottam, majd leöntöttem a piskótatekercset.
 Eper szeletekkel díszítettem ki a tetejét.




Forrás: Cookpad- Kittina 90 receptje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése