2017. június 11., vasárnap

Puncsos kókuszos alagút

Hozzávalók:

 a piskótához: 4 db tojás, 4 evőkanál kristálycukor, 5 evőkanál liszt, 1 evőkanál víz, 3 evőkanál kókuszreszelék.

 a töltelékhez: a piskótából leeső részek, 8 db babapiskóta, 3 evőkanál rum, / én rumaromát használtam / 1 dl tej, 10 dkg vaj, 7 dkg porcukor, 2 evőkanál baracklekvár, 5 evőkanál darált dió, 2 evőkanál kakaópor.

 a mázhoz: 8 dkg Dr. oetker krémpuding - puncs ízű, 10 dkg vaj, 2 evőkanál tej, 6 dkg porcukor.
 a díszítéshez: kókuszreszelék.

Elkészítése:

  A tésztához a tojásokat szétválasztottam. A sárgáját a cukor felével, és a vízzel habosra kikevertem.
  A fehérjét a maradék cukorral kemény habbá vertem, majd óvatosan összekevertem a két masszát, közben pedig hozzáadtam a sütőporos lisztet, és a kókuszreszeléket.

 Egy 35 x 23 cm- s tepsibe sütőpapírt tettem, és beleöntöttem a masszát.
 Előmelegített sütőben 180 fokon kb 20 perc alatt kisütöttem. Hagytam teljesen kihűlni.

  Egy őzgerinc formát sütőpapírral kibéleltem, a piskótát méretre vágtam, majd belesimítottam a formába, és lekentem lekvárral. A maradék piskótából fedőlapot készítettem a süti aljára.

 A megmaradt piskótát, és a babapiskótát apróra vágtam, tördeltem, és meglocsoltam a rumos tejjel, majd hozzáadtam a cukrot, az olvasztott vajat, a darált diót, a lekvárt, és a kakaóport.
 Alaposan összedolgoztam, majd az őzgerincbe töltöttem, és elsimítottam.
A méretre vágott piskótát megkentem lekvárral és befedtem vele a sütit. Kicsit rányomkodtam az alját, és 1 - 2 órára a hűtőbe raktam.

 A mázhoz a vajat a tejjel, és a cukorral vízgőz felett összeolvasztottam, hozzáadtam a pudingport,  jól belekevertem.

Az alagutat kiszedtem a formából, leszedtem róla a folpackot, és bevontam a mázzal, majd megszórtam a kókuszreszelékkel.

Forrás: Cookpad - popcorn 99 receptje nyomán.






  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése