2017. június 20., kedd

Málnakrémes csokoládétorta

Hozzávalók:

 a piskótához: 5 tojás, 10 dkg kristálycukor, 2, 5 dkg sötét cukrozatlan kakaópor, fél csomag sütőpor, 10 dkg liszt.

a krémhez: 20 dkg friss  málna / szezonon kívül lehet  fagyasztott málnát is használni/ 2, 5 dl víz, 7, 5 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás pudingpor, 25 dkg mascarpone, 3 dl hideg habtejszín, 2 teáskanál zselatin.

a díszítéshez: 10 dkg étcsokoládé, / én csak 5 dkg használtam fel/ 5 - 10 dkg friss málna.

Elkészítése:

  A piskótához kettéválasztottam a tojásokat, a fehérjét kemény habbá vertem a cukorral, majd beletettem a tojássárgáját, végül beleforgattam a kakaóporral és sütőporral elkevert lisztet.

  A masszát egy sütőpapírral bélelt 24 cm - s formába öntöttem, és 160 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem 30 - 35 perc alatt. Ha már kihűlt vízszintesen 3 lappba vágtam.

 A krémhez ha friss málnát használunk hozzáadunk 1 dl vizet, / ha fagyasztottat akkor nem kell külön vizet hozzáadni.
A porcukrot belekevertem, majd besűrítettem a fél dl vízben elkevert vaníliás pudingporral.
Mikor kihűlt simára kevertem hozzáadtam a mascarponét, a habbá vert tejszínt, majd a maradék 1 dl vízben megduzzasztott, majd mikróban forróra melegített zselatint.

 A krémmel összetöltöttem a tortalapokat úgy hogy az oldalára  és a tetejére is jusson.
 Hűtőszekrénybe tettem dermedni legalább egy órára. A mikróban felolvasztottam a csokit 1 - 2 teáskanál olajjal, és rácsurgattam a torta tetejére.
 Lehet még málnaszemekkel is díszíteni, de nekem most nem volt több málnám, így lemaradt a tetejéről.

  Forrás. Nők Lapja Konyha desszert különszáma.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése