2017. június 12., hétfő

Bodzazselé

Hozzávalók:

 20 db bodzavirág, 1 citrom, 30 dkg kristálycukor, 1 rúd vanília, 1 filter citromos zöld tea,  1 csomag 3: 1 dzsemfix.

Elkészítése:

 A citromot felkarikáztam a virággal együtt egy lábosba rétegeztem, és felöntöttem 6 dl vízzel.
 Egy éjszakára hűtőbe tettem.
 Másnap hozzáadtam a cukorral összekevert dzsemfixet, a vanília rúd kikapart magjait, és magát a rudat is.
 Felforraltam, mikor már elkezdett forrni beletettem a zöld tea filtert, és benne hagytam 5 percig, majd kivettem.
 Hagytam még 5- 6 percig forrni, majd leszűrtem.
 Jól kinyomkodtam a virágokból a nedvességet, és újra felforraltam, kb. még 10 percet hagytam forrni.

  Minél tovább forraljuk annál inkább elpárolog a folyadék belőle, és intenzívebb lesz az íze.

 Előkészítettem 2 kisebb üveget / a mikróba tettem a két üveget sterilizálni./
 A forró üvegekbe eper darabokat, és kis virágot is tettem, majd felöntöttem a zselével, és hagytam kihűlni.

Forrás: http://sherpakonyhaja.blogspot.hu/search?updated-max=2017-05-21T08:33:00-07:00&max-results=5&start=5&by-date=false




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése