2017. június 15., csütörtök

Puncs szelet

Hozzávalók:

  egy piskótalaphoz:
    / Ezeket a mennyiségeket háromszor vesszük, és 3 egyforma piskótalapot sütünk./

     7 dkg finom liszt, 7 dkg étkezési keményítő, fél kávéskanál sütőpor, 10 dkg kristálycukor, 4 tojás, 1 evőkanál olaj, csipet só.

a töltelékhez:

     1 piskótalap, 1 dl málnaszörp, 5 evőkanál meggylé, 5 dkg porcukor, 10 dkg vaj, 2 evőkanál kakaópor, 5 dkg étcsokoládé.

   Továbbá: 6 evőkanál eperlekvár.
   A mázhoz:  80 g Gála puncs ízű főzés nélküli krémpudingpor, 10 dkg vaj, 2 evőkanál tej, 6 dkg porcukor.

Elkészítése:

Először elkészítjük a piskótalapokat. A lisztet, étkezési keményítőt, sütőport, és a sót kis tálban elkevertem.
A tojások fehérjét egy másik tálban elkezdtem habbá felverni fokozatosan hozzáadagolva a cukrot.
A fehérjehabhoz egyesével hozzáadtam a tojássárgákat, majd az olajat, végül a száraz hozzávalókat is belekevertem.
A tésztát 35 x 23 cm -s sütőformába öntöttem, és 175 fokra előmelegített sütőben kb. 18 - 20 perc alatt kisütöttem. Ugyanígy kisütöttem a másik két piskótalapot is.

A töltelékhez az egyik piskótalapot összemorzsoltam egy tálban. Hozzáadtam a porcukrot, málnaszörpöt, meggylét.
 A vajat felolvasztottam, és belekevertem a kakaóport, majd ezt is a töltelékhez adtam.
 Belereszeltem az étcsokoládét, és az egészet alaposan átkevertem.

Az egyik piskótalapot tálcára helyeztem, és megkentem 3 evőkanál eperlekvárral, ráhalmoztam a tölteléket, és elegyengettem, lenyomkodtam. A másik piskótát megkentem a maradék eperlekvárral, majd ezzel a felével lefelé ráborítottam a töltelékre. Néhány órára hűtőbe raktam a sütit, a tetejére tettem a tepsit, megpakolva pár  kiló kristálycukorral nehezékként, hogy a tészta teteje szép
egyenletes legyen.

 A mázhoz a vajat a tejjel, és a cukorral vízgőz felett összeolvasztottam, hozzáadtam a pudingport, és simára kevertem. A sütemény tetején elsimítottam, megvártam míg a máz megszilárdul, és csak utána szeleteltem fel.

Forrás: http://konyhaninnenkertentul.blogspot.hu/search?updated-max=2017-04-25T14:39:00%2B02:00&max-results=5&start=10&by-date=false











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése