2016. október 11., kedd

Sonkakrémes kifli

Hozzávalók:

Az élesztő felfuttatásához:  15 g élesztő, 1 teáskanál kristálycukor, 1, 5 dl tej.

A tésztához: 25 dkg liszt, fél teáskanál só, 1 teáskanál kristálycukor.

A töltelékhez: 150 g gépsonka, 100 g ömlesztett sajt.

A kiflik tetejére: 1 kis tojás, 8 csipet szezámmag.

Elkészítése:

  Langyos tejben a kristálycukorral felfuttattam az élesztőt.
  A lisztet egy mélyebb tálba szitáltam, hozzáadtam a sót, cukrot, és a felfuttatott élesztőt.
  Összegyúrtam, dagasztottam, és letakarva fél órát kelesztettem.

Amíg a tészta kelt elkészítettem a tölteléket: a sonkát összevagdaltam,  beraktam egy tálba, a sajtot belenyomtam, és jól összekevertem.

A megkelt tésztát két részre osztottam, majd mindkét részt kb. 30 cm-s körré nyújtottam.
Az egyik tésztát megkentem a töltelékkel, majd ráhelyeztem a másik tésztát.
A kört részekre osztottam, és a szélesebb végétől kezdve feltekertem, majd kiflit formáztam belőlük.

A kifliket sütőpapírral bélelt sütőlemezre rakosgattam, és újabb fél órát kelesztettem őket.
Megkentem felvert tojással a tetejüket, és szezámmagot szórtam rájuk.
Előmelegített 175 - 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsültek.

Forrás: Apróséf








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése