2016. július 24., vasárnap

Csokoládés - baracklekváros kuglóf

Hozzávalók:

  6 dkg aszalt szilva, / vagy mazsola, aszalt áfonya, sárgabarack/ 1/3 dl rum, 16 dkg vaj, 8 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, csipet só, 7 tojás, 9 dkg kristálycukor, 19 dkg liszt, 1 kávéskanál sütőpor, 7 dkg étcsokoládé apróra vágva.

a bevonáshoz: 4 - 10 dkg étcsokoládé attól függően mennyi csokoládéval szeretnénk bevonni, 2- 3 evőkanálnyi sárgabaracklekvár.

Elkészítése:

  Az aszalt szilvát meglocsoltam rummal, a kuglófformát kivajaztam, meghintettem liszttel.
A tojásokat kettéválasztottam a fehérjét tálba öntöttem, a sárgáját egy csészébe raktam.
A puha vajat kézi mixerrel habosra kevertem a porcukorral, a vaníliás cukorral, és a sóval.
Egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját, és habosra kevertem.

A tojásfehérjét a kristálycukorral együtt kemény habbá vertem, majd a vajas masszához adtam, és óvatosan beleforgattam.
A lisztet összekevertem a sütőporral, finoman a masszához kevertem, majd hozzáadtam a 7 dkg apróra vágott étcsokoládét, és a lecsöpögtetett aszalt szilvát is.

A masszát az előkészített kuglófformába töltöttem, és 170 fokon kb 40 percig sütöttem.
A formában hagytam kihűlni.
Tálcára borítottam, és megkentem a felmelegített sárgabaracklekvárral.
Mikrohullámú sütőben megolvasztottam 4 dkg étcsokoládét kevés olajjal, és bevontam vele a kuglófot. Díszítésként még megszórtam színes tortadarával.

Forrás: Nők Lapja Konyha Desszert különszáma.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése