2016. július 23., szombat

Nutellás - málnás csokitorta

Hozzávalók:

  a tésztához: 22, 5 dkg vaj, 15 dkg kristálycukor, 6 tojás, 20 dkg étcsokoládé, 10 dkg nutella, 5 dkg darált mandula, 13 dkg liszt, 10 dkg málna.
 Legközelebb ha elkészítem lecsökkentem az arányokat, kevesebb cukrot, csokit, nutellát fogok felhasználni.

  a krémhez: 12 dkg vaj, 9 dkg porcukor, 4 evőkanál nutella, 2 evőkanál tejföl, 10 dkg étcsokoládé.
  Szintén kevesebb cukorral, nutellával készítem majd el, mert nagyon édes lett a krém.

 a tetejére: 5 dkg mogyoró apróra vágva, 5 dkg málna.

Elkészítése:

 A csokoládét gőz felett felolvasztottam, és hűlni hagytam.  A puha vajat a cukorral elkezdtem kikeverni, egyenként hozzáadtam a tojásokat, jól kikevertem, majd a nutellát, és a csokit is belekevertem. Végül a lisztet, és a mandulát is hozzáadtam.

Egy 26 cm -s tortaformát sütőpapírral kibéleltem, és beleöntöttem a masszát.
Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 25 perc alatt megsütöttem.

Míg a torta hűlt elkészítettem a krémet. A csokoládét gőz felett felolvasztottam.
A puha vajat a porcukorral kikevertem hozzáadtam a nutellát, csokoládét, és végül a tejfölt kevertem bele. A hűtőbe tettem dermedni a krémet.

Mikor már megdermedt a krém, kb 1 óra múlva, kivettem a hűtőből.
A tortakarikát kettévágtam, az alsó lapot megkentem a krém 2/3 részével, ráhelyeztem a másik lapot. A  tetejére és az oldalára kentem a maradék krémet.
 A tetejét megszórtam darabolt mogyoróval, és kidíszítettem málnaszemekkel.

Forrás: NLC cafe








   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése