2012. augusztus 25., szombat

Szilvás tepsis süti

Eredetileg szilvás pite, ahogy a zamat és illat blogján lehet olvasni.


Hozzávalók:
a tésztához:

15 dkg tönkölyliszt, 10 dkg finomliszt, 12,5 dkg vaj, 1 tojássárgája,6 dkg porcukor,csipet só, pici víz.

A töltelékhez: 80 dkg magozott szilva, 2 evőkanál kristálycukor, késhegyni fahéj, 2 teáskanál étkezési keményítő.

Elkészítése:

A tészta hozzávalóít összegyúrtam , hütőbe tettem 30 percre. A magozott szilvát a fahéjjal, cukorral egy nagyobb lábosban feltettem párolodni, hogy levet eresszen. A keményítőt egy kicsi vizzel kikevertem , a szilva levéből kicsit hozzáadva az egészet a gyümölcsbe kevertem, és hagytam kissé besűrűsödni. 

A tésztát próbáltam kinyújtani, több kevesebb sikerrel, végül is a nagyobb részét belenyomkodtam egy sütőpapírral bélelt 20 x 33 cm-es tepsibe,/ kb. csak pár dekás tésztát hagytam  meg.  Az eredeti elképzelés szerint kis rudakat akartam  sodorni a maradékból, de nem sikerült, túlságosan is morzsálodott.  Végül is a végén rámorzsoltam a szilvára. /Villával megszúrkáltam. és 10 percet elősütöttem, utánna ráöntöttem a szilvás tölteléket,a maradék tésztát rácsipkedtem,  és még 25 percig sütöttem közepes hömérsékleten. Nagyon finom tésztája van, valószínüleg meggyel is megfogom sütni.





2 megjegyzés:

  1. Finomnak hangzik...Szerinted milyen lesz ha a tönkölyliszt helyett csak finomlisztet használok?

    VálaszTörlés
  2. Finomliszttel elkészítve is finom lesz, próbáld ki.

    VálaszTörlés