2012. augusztus 20., hétfő

Napkerék

Augusztus 20 -ra sütöttem meg ezt a nagyon népszerű , mutatós kenyérkét. 

A tésztája szerintem inkább a briósra, pogácsára emlékeztet. Kissé időigényes, és nehéz az elkészítése, de megéri, mert egész finom különleges kenyér.

Jópár blogban láttam már, talán kiemelném Limaráét, az ő receptjét vettem alapul. Aki kiváncsi rá ott megnézheti az elkészítési folyamatokat is.

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt, 2 dkg élesztő,3 dl tej,  1 teáskanál só, 5 evőkanál olaj.
A tészta, vagyis a lapok  megkenéséhez: 7 dkg vaj.
A kész tésztára 1 felvert tojás, lenmag.

Elkészítése:

A langyos tejben felfuttattam az élesztőt, és a többi hozzávalóval alaposan összegyúrtam, kidolgoztam. Meleg helyen kelesztettem 45 percet, gyúrótáblán 5 egyenlő részre osztottam, és 10 percig pihentettem. Egyenként kinyújtottam egy lapostányér méretűre, vagyis egy kicsit kb. 2-3 centiméterrel nagyobbra, hogy azt a pár centis részt letudjam  vágni a széléből.  Megkentem a lapokat olvasztott vajjal, közben egymásra helyeztem őket. A kört 16 egyenlő körcikkre vágtam. A körcikkeket feltekertem úgy , hogy a háromszög egyik oldalán egyenesen tekertem fel. 26 cm-es sütőpapírral bélelt tortaformába helyeztem őket , úgy , hogy a szélesebb felük legyen kifelé./ Nekem még pótolnom kellett a 16 helyett 19 cikket kellett a formába helyeznem./ A levágott szegélyt négy részre osztottam, kissé kinnyújtottam, rózsaformává alakítgattam, tekertem fel őket, és a tortaforma közepére raktam a rózsadarabkákat. Meleg helyen kb. még 20 percet kelni hagytam, aztán felvert tojással lekentem , lenmaggal megszórtam a kellően megkelt tésztát. Kb. 200 fokra előmelegített sütőben 45 percig sütöttem. / A vége előtt 10-15 perccel alufóliával letakartam, megelőzve, hogy megégjen./







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése