2012. október 5., péntek

Zabpelyhes - szilvalekváros tallérok

Az eredeti recept a 2010- s Nők Lapja konyhája című újságban található, sima liszttel, barna cukorral.
Számomra az  eddigi legfinomabb zabpelyhes kekszet sikerült megsütnöm.

Hozzávalók:

 20 dkg graham liszt, 10 dkg finomliszt,20 dkg puha vaj, 15 dkg nádcukor, 2 tojás, 10 dkg zabpehely, 1 kávéskanál szódabikarbona, csipet őrölt fahéj, kb. 20 dkg szilvalekvár.

Elkészítése:

 Egy deka vajat, serpenyőben megolvasztottam, és pár perc alatt megpirítottam rajta a zabpelyhet, majd sütőpapírra kiterítve hagytam kihűlni. A maradék vajat a cukorral kikevertem, majd a tojást hozzáadva tovább habosítottam. A zabpehellyel összekevertem a lisztet, a sütőport, a fahéjat, majd a vajas részbe forgattam. Az így kapott masszából lisztes kézzel diónyi golyókat formáztam. Sütőpapírral fedett tepsire rakosgattam az első 24 db-t,/ összesen 52 golyót sikerült formáznom/, majd kézzel lelapítottam laposra. Előmelegített sütőben kb. 10- 15 perc alatt aranybarnára sütöttem. Miután kihűlt 2 darabonként talpával összefordítva  szilvalekvárral összeragasztottam.



   








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése