2012. augusztus 4., szombat

Barackos túrótorta

Hozzávalók:


Az omlós tésztához: 15 dkg finomliszt, 10 dkg margarin, 5 dkg porcukor, 1 tojássárgája.


A töltelékhez: 50 dkg túró, 15 dkg kristálycukor,1 vaniliás cukor,  2 evőkanál tejföl, 2 evőkanál búzadara, 2 db nektarin. / Vagy őszibarack, sárgabarack/ 


Elkészítése:


A tésztához a lisztet, margarint, és a cukrot elmorzsoltam, majd a tojássárgáját is hozzáadva tésztává gyúrtam. Lisztezett deszkán kb. 3 mm vékonyra nyújtottam, és kibéleltem vele egy 24 cm -es tortaformát, a szélekre is nyomkodtam a tésztából. / sütőpapírt is tettem bele. Hűtőbe raktam 15 percre. 


A töltelék hozzávalóit / a barack kivételével / egy tálban összekevertem, 15 percig pihenni hagytam, majd a linzertésztára kentem. A hámozott, darabolt nektarinnal kiraktam a tetejét. Előmelegített sütőben közepes hőfokon 90 percig sütöttem. Levendulás porcukorral szórtam meg tálalás előtt.


 Forrás: Nők Lapja Konyha



2 megjegyzés:

  1. Túró és barack együtt? Nekem jöhet! Kár, hogy nem raktál fel képet.

    VálaszTörlés
  2. Most már sikerült felrakni 2 képet, tecnikai broblémák voltak.
    A süti igy utólag, frissen az igazi, vagyis jobb a sütés napján elfogyasztani.

    VálaszTörlés