2012. május 5., szombat

  Vajas kifli sajttal

Hozzávalók:


  50 dkg finomliszt, 2 kávéskanál só, 2,5 dl tej, 2 dkg élesztő, fél evőkanál kristálycukor, 8 dkg vaj, 2 evőkanál joghurt, 10 dkg trappista sajt reszelve.


Elkészítés:


   Meleg tejben elkevertem az élesztőt, és a cukrot  A  sóval elkevert liszthez öntöttem, hozzáadtam a joghurtot, és 3 dkg puha vajat. Lágy tésztává dagasztottam,  és 70 percig kelesztettem. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, majd egyenletesen rákentem a maradék vajat. A rövidebbik oldalánál fogva feltekertem mint a piskótatekercset, konyharuhával lefedve újabb 70 percig kelesztettem. Miután megkelt téglalap alakura nyújtottam,és  6 db téglalapot vágtam ki belőle, majd ezekből háromszögeket. Összesen 12 db háromszöget kaptam, kiflinek felsodortam, és sütőpapírral bélelt sütőlemezre rakosgattam 6 db-ot. A maradék 6 db-ot másik tepsire raktam. Újabb  30 percig kelesztettem a kifliket  majd hideg vízzel lekentem, reszelt sajttal megszórtam,  és előmelegített sütőben 220 fokon 15-20 perc alatt készre sütöttem.


 Forrás: Nők lapja konyha





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése