2012. május 17., csütörtök

Szepesi Mogyorós Szelet

Pár hete kaptam a fodrászomtól egy jó nagy zacskónyi mogyorót, ezért készülnek most sorra mogyorós sütik.  Vasárnap készítettem el ezt a finom  sütit, ma már végre sikerült is felrakni. Aki szereti a mogyorós ízt próbálja ki.


 Hozzávalók:


20 dkg kristálycukor, 1 tasak vaniliás cukor, 15 dkg vaj, 3 tojás, 20 dkg finomliszt, fél tasak sütőpor, 8 dkg  darált héjas  mogyoró.
 a tetejére: 3 dkg darált héjas mogyoró, vaniliás porcukor- a tálaláshoz.


 Elkészítés:


  A tojássárgákat a cukorral, meg a puha vajjal habosra kevertem, majd beleszórtam a vaniliás cukrot, a sütőporral elkevert lisztet, és a darált mogyorót. A kemény habbá vert tojásfehérjével lazítottam, majd sütőpapírral bélelt 33 x 20 cm -es tepsibe öntöttem. A tetejét darált mogyoróval , szórtam meg, és 180 fokos sütőben kb. 30-35 perc alatt pirosra sütöttem. Kicsit hagytam kihűlni, majd vaniliás porcukorral megszórtam,  és kisebb kockákra vágva tálaltam.  




 Forrás: Fakanál- Recepttár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése